Produits pour véhicule léger / camionnette / 4x4
Le ContiPremiumContact™ 5 a été conçu pour répondre à votre style de conduite et pour vous offrir une maniabilité parfaite et une adhérence optimale.
Grâce à sa nouvelle technologie, le pneu est conçu pour encore mieux adhérer à la route par temps sec comme par temps de pluie et pour vous garantir une sécurité optimale via des distances de freinage encore plus courtes.
Le pneu est conçu de façon à rendre vos trajets encore plus confortables, ainsi que pour vous assurer une maniabilité parfaite et des économies de carburant grâce à une moindre résistance au roulement.
The German magazine "Auto Zeitung" publishes in its issue (08/2015) a SUV Summer Tire Test for the tire size 215/65 R16 H/V. Test vehicle was a VW Tiguan.The test was conducted by Auto Zeitung on Continental's proving ground in Uvalde/Texas.
Rating for the ContiPremiumContactTM 5: "highly recommended"
About our ContiPremiumContactTM 5:
+ balanced tire
+ efficient and safe tire
The Automotive Clubs ADAC (D) / OEAMTC (A) / TCS (CH) and the consumer organization Stiftung Warentest (D) have published the Summer Tire Test 2015 on their homepages (www.adac.de / www.oeamtc.at / www.tcs.ch / www.test.de)
- 185/60 R14 82H
- 205/55 R16 91V
The tests were carried out at the following proving grounds:
- All criteria on Wet Road, Fuel Consumption, Noise: Contidrom, Jeversen, Germany.
- All criteria on Dry Road: Bridgestone, Rome, Italy.
- Mileage 185/60 R14: Bridgestone Wear Machine, Rome, Italy.
- Mileage 205/55 R16: ADAC Wear Test around Landsberg, Bavaria, Germany.
- High Speed Test conducted by TU Darmstadt, Germany.
Rating for the ContiPremiumContactTM 5: "Good/Highly recommended" (Testwinner)
About our ContiPremiumContactTM 5 (produced in Lousado plant):
+ well balanced tire
+ very good on wet road
+ best in wet handling
+ very good also on dry road
The Auto Motor und Sport (D) has published in their issue (07/2014) the Summer Tire Test 2014. The tested tire size was 205/55 R16 V , test vehicle was a VW Golf VII.
The test was conducted by AMS in cooperation with Continental in Uvalde Texas.
Rating for the ContiPremiumContactTM 5: "Highly recommended" (Testwinner)
About our ContiPremiumContactTM 5:
+ Best in Dry Braking
+ Best in Wet Braking
- Precision during Dry Handling
The German ACE (Auto Club Europa) and GTÜ (Gesellschaft für Technische Überwachung mbH) have published their Summer Tire Test 2013 on the internet (www.gtue.de). The tire size is 195/65 R15 V, tested on VW Golf.
Rating for the ContiPremiumContactTM 5: "Highly recommended"
About our ContiPremiumContactTM 5:
+ well-tempered to drive in general (on all surfaces)
In the current issue the German Consumer Organization "Stiftung Warentest" has published the Summer Tire Test 2013.
The test is based on the test results of the automotive clubs ADAC (D), OEAMTC (A) and TCS (CH) which have been communicated earlier.
Rating for the ContiPremiumContactTM 5: "Good"
The German magazine "Auto Zeitung" publishes in todays issue (No. 6, 2013) a Summer Tire Test for the tire size 215/55 R16 V. Test vehicle was a VW Passat Variant 2.0 TDI.
Rating for the ContiPremiumContactTM 5: "Recommended"
About our ContiPremiumContactTM 5:
+ good balanced tire
+ high driving safety in the dry and in the wet
+ best in rolling resistance
The German magazine Auto Bild (D) has published the "Super Summer Tire Test 2013".The test size was 195/65 R15 V, test vehicle VW Golf VI.
This test is a special test with 54 participating products. The evaluation consists of 2 parts
Part 1: dry and wet braking test, selection of the 15 best products, called "Finalists".
Part 2: complete test of the finalists only, including fuel consumption, mileage and pricing evaluation.
Rating for the ContiPremiumContactTM 5: "Recommended"
About our ContiPremiumContactTM 5:
+ cornering stability
+ best wet braking performance
+ balanced wet handling
+ low fuel consumption
Les pneus avec une adhérence élevée sur sols mouillés (de catégorie A ou B) ont des distances de freinage moins élevées sur des routes mouillées et sont donc plus sûrs en cas de pluie. Comme dans le cas de l’efficacité énergétique, la catégorie D n’est pas utilisée et l’utilisation de la catégorie G n’est pas prévue.
Les pneus représentent jusqu’à 20 % de la consommation de carburant de votre véhicule, donc si vous souhaitez plus de kilomètres par réservoir de carburant, vous devez choisir des pneus avec rapport d’efficacité énergétique plus élevé . Vous diminuerez également vos émissions de CO2. Tout tourne autour de la résistance au roulement, c'est-à-dire, la perte d’énergie lorsqu’un pneu est en mouvement. Plus la résistance au roulement est faible, plus la perte d’énergie est faible et plus la consommation de carburant et les émissions de CO2 sont faibles. La différence entre un pneu de catégorie A et un pneu de catégorie G peut être de l’ordre de 6 litres par 1 006 km.
Il s’agit du bruit externe produit par le pneu qui est mesuré en décibels. Plus le nombre de barres affichées sur l’étiquette est élevé, plus fort est le bruit associé aux pneus.