Distances de freinage réduites et stabilité supérieure en virage.
En cas de charge accrue, la zone de contact du pneu avec la route s'élargit, ce qui réduit les distances de freinage et garantit une plus grande stabilité en virage.
Produits pour véhicule léger / camionnette / 4x4
En cas de charge accrue, la zone de contact du pneu avec la route s'élargit, ce qui réduit les distances de freinage et garantit une plus grande stabilité en virage.
Du fait de l'interconnexion de certains de ses éléments, le pneu promet une précision directionnelle et une motricité optimales, pour un plus grand agrément de conduite.
Le mélange de gomme spécifique garantit une adhérence optimale et une faible résistance au roulement.
In their April issue, Auto Bild Allrad (D) has published the 4x4 Summer Tire Test. The tested tire size was 215/65 R16 H/V, test vehicle a VW Tiguan.
The test was conducted by Auto Bild Allrad
- on the Contidrom, Jeversen, Germany (wet tests) and
- on Goodyear's proving ground in USA / San Angelo (all other tests).
Rating for the CrossContactTM UHP: "recommended"
About the Continental CrossContactTM UHP
+ very short stopping distances especially in the wet
+ amazing good traction on grass and mud
- average hydroplaning performance
- noise performance
- Price
In issue 3/2014, Gute Fahrt (D) has published the SUV Summer Tire Test 2014. The tire size was 235/55 R17, test vehicle a VW Tiguan.
Rating for the CrossContactTM UHP: "very good - (Testwinner)"
About the Continental CrossContactTM UHP
+ shortest stopping distance on wet and dry
+ good wet and dry handling performance
+ good rolling resistance performance
+ good comfort and noise
- weak in hydroplaning
In the current issue, Auto Bild Allrad (D) has published the 4x4 Summer Tire Test 2013. The test size is 235/65 R17 V, test vehicle Audi Q5.
Rating for the CrossContactTM UHP: "highly recommended" (1st place)
About the Continental CrossContactTM UHP
+ shortest stopping distance on wet surface
+ shortest stopping distance on dry surface
+ precise handling
+ off road performance
- noise
- comfort
- average in curve aquaplaning
The Automotive Clubs ADAC (D) / OEAMTC (AT) / TCS (CH) have published the Summer Tire Test 2012 on their homepages (www.adac.de / www.oeamtc.at / www.tcs.ch). Test size was 215/65 R16 H.
Overall rating for the ContiCrossContactTM UHP: "good" (1st place)
About the tire:
+ very balanced tire
+ especially good on wet
Auto Zeitung (issue 15/2011) has published the SUV-Summertiretest 2011. The ContiCrossContact UHP agein achieved the best result "test winner". Test dimension was 235/60 R18 W on a Audi Q5.
Overall rating for the ContiCrossContact™ UHP: "Testsieger" (Test winner)
About the tire:
+ Best Offroad-performance
+ Best in wet braking
+ Best overall performance on wet road
+/- Average aquaplaning performance
+/- Acceptable rolling resistance
- High rolling noise
In the current issue (Oct. 21), AutoExpress (UK) published the results of its SUV tires test. Test size was 235/55 R17 H/V/W.
Test vehicle was a Toyota RAV4.
Overall rating for the ContiCrossContact™ UHP: "Rank 2"
About the CrossContactTM UHP:
+ consistant performance in all areas
+ best in wet and dry braking
+ most quiet ride of all off-roaders
+ sharp and accurate dry handling
+ best choice on gravel
From the "Verdict":
"Never we had a tire test that has been so close. Any of the top three will do an excellent job on your car, and drivers can confidently choose a tire based on individual strength in the knowledge that they are solid all-round performers."
Les pneus avec une adhérence élevée sur sols mouillés (de catégorie A ou B) ont des distances de freinage moins élevées sur des routes mouillées et sont donc plus sûrs en cas de pluie. Comme dans le cas de l’efficacité énergétique, la catégorie D n’est pas utilisée et l’utilisation de la catégorie G n’est pas prévue.
Les pneus représentent jusqu’à 20 % de la consommation de carburant de votre véhicule, donc si vous souhaitez plus de kilomètres par réservoir de carburant, vous devez choisir des pneus avec rapport d’efficacité énergétique plus élevé . Vous diminuerez également vos émissions de CO2. Tout tourne autour de la résistance au roulement, c'est-à-dire, la perte d’énergie lorsqu’un pneu est en mouvement. Plus la résistance au roulement est faible, plus la perte d’énergie est faible et plus la consommation de carburant et les émissions de CO2 sont faibles. La différence entre un pneu de catégorie A et un pneu de catégorie G peut être de l’ordre de 6 litres par 1 006 km.
Il s’agit du bruit externe produit par le pneu qui est mesuré en décibels. Plus le nombre de barres affichées sur l’étiquette est élevé, plus fort est le bruit associé aux pneus.